Sunday, July 24, 2011

Kesempatan Bersama MTQ

"...Ya Tuhanku, masukkan aku ke tempat masuk yang benar
dan keluarkan (pula) aku ke tempat keluar yang benar dan berikanlah
kepadaku dari sisi-Mu kekuasaan yang dapat menolongku." [al-Isra': 80]


Barangkali atas prinsip 'mahu pergi' dan 'wajar pergi', kebanyakkan yang dihajati agak menjadi untuk dipenuhi. Malah, terdorong juga untuk disertai. Syukur, tahun ini saya berkesempatan bersama-sama membawa anak-anak Bermasalah Pendengaran menyertai MTQ Pendidikan Khas Peringkat Daerah Sabak Bernam diikuti MTQ Pendidikan Khas Peringkat Negeri Selangor.

Dan malam tadi pula saya nekad untuk tidak melepaskan peluang turun ke MTQ Peringkat Antarabangsa Kali Ke-53 1432H/2011M.
Sebagaimana yang dijanjikan, saya gagah merempuh trafik KL yang agak macek. Malah, terpaksa juga menempuh ragam manusia yang pelbagai dan menyerabutkan minda. Tidak mengapa. Demi MTQ, saya rela 'tutup mata' sahaja.

Alhamdulillah, segala MTQ tahunan selesai sudah.

Harapnya, majlis-majlis seperti ini bukanlah kunjungan terakhir saya. Seperti ungkapan klise peserta, tahun depan insya-Allah mahu bertanding lagi. Tetapi saya, tahun hadapan terniat mahu bersama-sama MTQ lagi. Niat menjadi cita-cita dan cita-cita menjadi azam.

Ameen Ya Qadial hajat~

Nota: Maaf kerana sekian lama lumpuh upaya membuahkan hasil di sini. Rasanya sangat tidak patut jika saya menyelit satu dua alasan. Biarlah tiada beralasan langsung. Ah, bukan senang mahu mereka-reka alasan. Hehe...

2 comments:

Anonymous said...

Salam... alhamdulillah, tentu bahgia jiwa dlm taman-taman SyurgaNya.. Salam Ramadhan, ahlan wa sahlan ya Ramadhan..

*Benar..diam itu jalan yang paling selamat..

obat bronchitis anak aman ampuh said...

MEMOTIVASI ORANG LAIN TERMASUK MENDAPATKAN PAHALA