Sunday, June 28, 2009

Semanis Kurma

Jazakallah khaira kepada pemberi buah tangan ini...

"Sahaja aku puasa sunat bulan Rejab kerana Allah Ta'ala"...

Sekembalinya Rejab yang maghfiroh, jadikanlah puasa dan sedeqah sebagai amalan mengikut kemampuan masing-masing. Demikianlah dua amalan yang baik untuk diamalkan di bulan Allah. Di mana bulan terbukanya pintu langit dan pintu syurga. Sama-samalah kita merebut peluang ini dan semoga amalan kita akan diterima oleh Allah Subhanahu Wata'ala~

5 comments:

GAP KEMBALI said...

salam humaira

untung suami anda dapat isteri solehah..teruskan usaha ingat mengingat.

Ibnu Ali said...

Shiekh Mahmud Al-Sya'rawi di dalam menjawab satu pertanyaan mengenai apakah bulan dari bulan-bulan 'am yg afdal manusia berpuasa selepas bulan Ramadan, beliau memetik hadis berikut diriwayatkan oleh Musnad Ahmad:

"Seorang lelaki telah bertanya Rasulullah saw,katanya: Bulan mana kamu perintahkanku berpuasa selepas Ramadan? Maka Rasulullah saw berkata: Jika aku berpuasa selepas Ramadan, maka berpuasalah di bulan Haram, maka sesungguhnya di dalamnya dari Taubat Allah swt ke atas satu kaum, dan terdapat taubat di dalamnya untuk satu kaum yg lain"

Jelas di sini menunjukkan bulan-bulan haram ini disunatkan berpuasa dan juga terdapatnya keampunan Allah swt di dalam bulan-bulan ini.

dmx said...

sobahulkhair...tumpang gembira memdpt..sahabh yg solehah..amin/ dekatkan lah aku dgn doanye...

IMANSHAH said...

Alhamdulillah,, saya dah berkesempatan berpuasa di bulan Rejab!!

Izzah Al-Maliziyyah said...

To all.. jazakallah khaira memberi sepatah dua kata respon~