Saturday, January 10, 2009

Kau masih di hati


Semalam saya telah bergegas ke Kajang untuk menyelesaikan dokumen tertangguh. Kebetulan tempat saya berurusan tidak jauh jaraknya ke UKM. Sepanjang perjalanan, saya teringat hajat yang sudah lama terbuku tak 'berjilid'. Usai sahaja urusan tersebut, dengan kesungguhan hati yang teruja, saya terus menuju ke UKM. Kaki saya yang keletihan nampaknya mula berpadu untuk sama-sama
menjayakan misi ziarah ini.
Dimana kan ku cari ganti, serupa denganmu... hati saya berlagu riang sambil meninjau pemandangan sekitar UKM. MasyaAllah, masih cantik dan sedamai dulu. Malah kelihatan anggun dengan cuaca dan pepohon menghijau. Inilah jalannya, inilah tempatnya, inilah lapangannya... ketika dewasa itu saya menagih ilmu dan membina jiwa di sini.
Saya tersenyum senang 'mengusik' jejak-jejak yang sudah lama ditinggalkan. Dalam kesuntukkan masa, saya sempat menziarah beberapa tempat. Kolej Dato' Onn menjadi sasaran utama. Rasa berbangga setelah kaki menjejak lantai di perkarangan parkir 'first in all'...

Usai sahaja solat berjemaah di masjid UKM, hati kembali sedih untuk meninggalkan jejak baru. Saya terpaksa mengakhiri ziarah yang singkat ini untuk segera ke KL. Namun dengan harapan yang besar, insyaAllah saya akan ke sana semula untuk 'misi akan datang'. Semuanya kerana kau masih di hati~
:: Sebahagian gambar-gambar yang sempat diambil ketika misi ziarah semalam ::

No comments: