Sunday, June 12, 2011

Kemuncak Maksud

"Apabila datang melamar kepadamu seseorang yang kamu redha agamanya dan akhlaknya, maka kawinkanlah. Jika tidak kamu laksanakan, maka akan terjadi fitnah di muka bumi dan kerosakan yang luas." [HR. at-Tirmidzi]

Tahniah buat semua pasangan pengantin baru yang telah selamat diijab qabulkan musim cuti ini. Berbahagialah kalian hingga ke hujungnya.

Bagi yang sedang bersiap-siap untuk 'mendaki' ke arah itu, semoga selamat sampai. Jangan lelah mengatur langkah. Jangan 'mandek' hingga ketemu pada kemuncak maksud yang diharapkan.

Allahumma Ameen~


3 comments:

IMANSHAH said...

Salam

Kepingin mendengar berita gembira dari SB

Izzah Al-Maliziyyah said...

A'laikumsalam WBT Cikgu Iman...

Mahukah cikgu mengetahuinya? Ayuh! Mari saya khabarkan selalu.

Gembira itu hakikatnya bahagia. Jadi, jangan seksa jiwa dan hatimu. Pupuklah ia agar sentiasa 'akrab' dengan pemilik-Nya.

"…ketahuilah dengan 'zikrullah' itu, tenang tenteramlah hati manusia." [al-Ra'd 13: 28]~

Csr pencen dahh.. said...

Bismillah...Salam,
wah...kate2 yang penuh semangat,semangat sampai ke kemuncak tu...:)

Memang hidup perlu sentiasa berjuang.. :;

sahabat.kawan.rakan bahkan keluarga sendiri boleh datang dan pergi.. Dia jualah yang sentiasa disisi, pada kita yang selalu lupa..

terima kasih & maaf zah selama kami disini, banyak yang dpt dipelajari dan d empati.. Selamat berjuang.. saya nak berehat dari letih yang panjang.. saya tak dapat terpaku,kerna kaki harus terus berjalan.. sampailah ia berhenti sendiri nanti.....

Salam takzim..sirru ala barakatillah...insyaallah,begitulah hendaknya.. maas salamah.