Wednesday, December 03, 2008

"Aku Terima Nikahnya..."


~ SELAMAT PENGGANTIN BARU BUAT MEMPELAI DUA SEJOLI ~

Zam (adik penulis) dan Nida selamat diijab qabulkan pada 23 Oktober 2008 bersamaan 26 Syawal 1429H di Masjid Bukit Sekilau, Kuantan, Pahang.

"Kain biru songket tenunan, bunga rampai jadi hiasan, pengantin baru kami raikan, kekal bahagia kita doakan..."

Lafaz sebuah perjanjian. Antara kalian, wali dan Maha Rahman bahawa diri si hawa disunting adam dari jambangan. Untuk menyeri sebuah kehidupan bernama perkahwinan yang diredhai...

Tiada kata yang lebih indah buat seorang gadis saat diri dilamar sang teruna yang dicintainya. Tiada lafaz yang lebih abadi dari cinta selain lafaz pengikat kasih sebagai suami isteri yang sah dan disukai Allah. Mabruq buat kalian berdua.

"Mudah-mudah Allah memberi berkat kepadamu dan memberi berkat ke atas (tanggungjawab)mu, dan mengumpulkan kamu berdua dalam kebaikan."

1 comment:

Jaringan internet said...

Tanda ikrar yang manis dari seuntai kain sonket menjadi simbol ikatan hati anda berdua.... semoga dua hati yang berbeda menyatu dalam kasih sayang karena Allah... seperti kain sonket terjalin dari aneka zat yang menyatu menjadi indah di pandang aneka warna kain sonket karena menyatu menjadi indah selamat (warnetanumnet.blogspot.com)